Autor: sbort Opublikowano: 17 lutego 2017

Recepta na normalność: Właściciel farmaceuta, apteka dla pacjenta

Podsumowania, zmiany, innowacje – tymi trzema słowami można opisać to co obecnie dzieje się zarówno w polskim aptekarstwie, jak i… w magazynie MGR.FARM. Wkrótce mijają dwa lata odkąd magazyn zagościł na dobre w polskich aptekach.

– Od samego początku stawialiśmy na innowację i nowoczesność. To pozwoliło nam stać się jednym z najważniejszych tytułów skierowanych do farmaceutów w Polsce – mówi redaktor naczelny magazynu, Łukasz Waligórski. – Z satysfakcją dostrzegamy, że niektóre z wprowadzonych przez nas rozwiązań zainspirowały również inne magazyny branżowe. Dlatego też nadszedł czas by zrobić kolejny krok naprzód.

Magazyn MGR.FARM od tej pory będzie już nie tylko najbardziej innowacyjnym pismem dla farmaceutów w Polsce, ale także… największym. Jego 11 numer liczy sobie aż 110 stron wypełnionych wciągającymi artykułami i obrazami. Lektura idealna na następne dwa miesiące.

A w numerze nie mogło zabraknąć treści komentujących i opisujących zmiany w prawie farmaceutycznym oraz na aptecznym rynku, których jesteśmy obecnie świadkami. Podsumowujemy również pierwszy rok działalności nowo wybranych władz Naczelnej Izby Aptekarskiej, rozmawiając na ten temat z Elżbietą Piotrowską-Rutkowską. Co samorząd aptekarskich zrobił dla szeregowych farmaceutów? Dokąd zmierzają zmiany na rynku aptecznym? Kto na nich zyska, a kto straci? Jak w nowej rzeczywistości odnajdą się młodzi farmaceuci? Na te pytania odpowiada prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej.

Wiedza jest podstawowym narzędziem pracy każdego farmaceuty. A przynajmniej powinna być. Dlatego w MGR.FARM chcemy przede wszystkim dostarczać odpowiedzi nawet na najbardziej zaskakujące pytania pacjentów. Jest to szczególnie istotne w czasach, gdy łatwy dostęp do informacji (szczególnie tych pozbawionych merytorycznych podstaw) wpływa na zachowania zdrowotne ludzi i pozwala im wierzyć, że doskonale znają się na leczeniu i lekach. W tym kontekście zachęcam oczywiście do lektury artykułów „Matka internautka” oraz „Prekoncepcja na poważnie”, jak i pozostałych tekstów, które ułatwią Wam codzienną pracę z pacjentami.

Nie tylko wiedza o chorobach i lekach stanowi o tym, że jesteśmy farmaceutami. Ważna jest również świadomość historii swojego zawodu oraz związanych z nim wartości. „Galen: Grek na służbie cesarzy”, „Waleczna metformina” i „Historia pewnego ekstraktu” z pewnością przypomną Wam o wiekowym dziedzictwie aptekarstwa. Natomiast historia Rafała Hechmanna, opisana w artykule „Dzielenie się jest normalne” skłoni do zastanowienia się nad kondycją współczesnego świata i znaczeniem słowa „etyka”.

Magazyn nie trafia do Twojej apteki? Teraz możesz zamówić go on-line! Sam zadecyduj, czy chcesz prenumeratę czy pojedynczy numer.

Prenumerata roczna ⤵
https://farmacja.pl/zakupy/prenumerata-roczna-mgrfarm

Najnowszy numer ⤵
https://farmacja.pl/zakupy/najnowszy-egzemplarz-mgrfarm

Polski farmaceuta na emigracji
Podpowiadamy jak skorzystać z zagranicznych ofert pracy dla farmaceutów.

Matka internautka
Po co komu lekarz i farmaceuta, skoro w internecie swoimi doświadczeniami terapeutycznymi dzielą się inne matki?

Prekoncepcja na poważnie
Problem niepłodności dotyka w Polsce coraz większej liczby par. Często pomocy szukają u farmaceuty.

Misja: Indonezja
Co roku grupa polskich przedstawicieli zawodów medycznych wyjeżdża do Indonezji, by pomagać potrzebującym. W ostatniej wyprawie towarzyszył im farmaceuta…

Marihuana w polskiej aptece
Jeśli medyczna marihuana zostanie w Polsce zalegalizowana, farmaceuci będą musieli nadrobić sporo nauki.

Waleczna metformina
Każdy lek ma swoją historię. Ta metforminy przypomina powieść sensacyjną.

Historia pewnego ekstraktu
Wykonywanie leków z surowców roślinnych od zawsze było zadaniem aptekarzy. Dziś zajmuje się tym przemysł.

Farmaceuta piwowarzy
Nie tylko z najlepszych nalewek słyną farmaceuci. Okazuje się, że również piwa robią wyśmienite.

Dzielenie się jest normalne
Rafał Hechmann to farmaceuta, który pokazuje nam inne oblicze etyki.

Rad da radę
Po jego odkryciu świat oszalał. Liczni jego wielbiciele przepłacili to życiem.

Matka farmaceutka i laktacyjne gestapo
Ciągle żyjemy w laktacyjnym ciemnogrodzie, gdzie młode mamy słuchają rozkazów i zakazów niewykwalifikowanych doradców.

Farmacja na świecie: Nowa Zelandia
Wystawiają recepty, zarabiają krocie i znają się na opiece farmaceutycznej. Tak żyją farmaceuci w Nowej Zelandii.

Trening czyni FIT
Noworoczne postanowienie w środku roku? Pomożemy Wam je wypełnić.

Szanowni Państwo,

Pragniemy poinformować, że z dniem 25.05.2018 r. w życie wchodzą przepisy europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), które nakładają na nas obowiązek dostosowania zasad świadczenia usług do nowych regulacji.

Zmianie ulegają przepisy, na podstawie których przetwarzane będą dane osobowe w Serwisach prowadzonych przez farmacja.net sp. z o. o.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.119.1) (dalej „RODO”) informujemy, iż:

  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest farmacja.net spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Józefowie, adres: Piaskowa 52, 05-420 wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000467979, REGON 146752729, NIP: 797-205-17-73 (dalej „Administrator”);
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:

    1. realizacji usług świadczonych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO (w celu wykonania umowy),

    2. przesyłania wiadomości marketingowych produktów i usług własnych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f) RODO (prawny interes Administratora),

    3. wysyłania informacji handlowych przez Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO (zgoda udzielona Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą), (jeżeli zgoda została wyrażona przez Panią/Pana),

    4. wykonywanie połączeń telefonicznych w celu marketingu bezpośredniego za pomocą urządzeń telekomunikacyjnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO (zgoda udzielona Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą), (jeżeli zgoda została wyrażona przez Panią/Pana)

  1. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą podmioty zewnętrzne przetwarzające dane w imieniu Administratora na podstawie umów powierzenia (np. hostingodawca).

  2. Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy do Google LLC w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych, zatwierdzone przez Komisję Europejską.

  3. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres realizacji usług świadczonych przez Administratora oraz przez okres wynikający z przedawnienia roszczeń, praw konsumenta, prowadzenia księgowości czy innych uprawnień w tym zakresie;

  4. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Administratora, przysługują Pani/Panu określone uprawnienia:

  1. ma Pani/Pan prawo do informacji, jakie dane osobowe dotyczące Pani/Pana przetwarzane są przez Administratora oraz do otrzymania kopii tych danych (tzw. prawo dostępu). Wydanie pierwszej kopii danych jest darmowe, za kolejne Administrator może naliczyć opłatę;

  2. jeżeli przetwarzane dane staną się nieaktualne lub niekompletne (lub w inny sposób niepoprawne) ma Pani/Pan prawo zażądać ich sprostowania;

  3. w pewnych sytuacjach może Pani/Pan zwrócić się do Administratora o usunięcie swoich danych osobowych, tj. kiedy dane przestaną być potrzebne Administratorowi do celów, o których Panią/Pana informował; kiedy cofnie Pani/Pan zgodę na przetwarzanie danych (o ile Administrator nie ma prawa przetwarzać danych na innej podstawie prawnej); jeżeli do przetwarzania doszłoby niezgodnie z prawem; albo jeśli konieczność usunięcia danych wynika z obowiązku prawnego Administratora;

  4. w przypadku, gdy Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są przez Administratora na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie albo w celu wykonania umowy zawartej z Administratorem, ma Pani/Pan prawo przenieść swoje dane do innego administratora;

  5. Administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe m.in. w celu prowadzenia działań marketingowych dotyczących jego produktów i usług. Podstawą takiego przetwarzania jest tzw. „prawnie uzasadniony interes administratora”. W przypadku takiego przetwarzania ma Pani/Pan możliwość wyrażenia sprzeciwu. W konsekwencji Administrator przestanie przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w opisanym wyżej celu;

  6. aby przetwarzać dane w niektórych celach związanych ze swoją działalnością Administrator poprosił Pani/Pana o zgodę. Zgoda ta może być w dowolnym momencie cofnięta w wiadomości mailowej wysłanej do Administratora. Będzie to miało ten skutek, że przetwarzanie, które dokonane zostało przed cofnięciem zgody nie przestanie być zgodne z prawem, natomiast po cofnięciu zgody Administrator nie będzie przetwarzał danych w celach, dla których zgoda była wyrażona;

  7. jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzane dane osobowe są nieprawidłowe, przetwarzanie jest niezgodne z prawem lub Administrator nie potrzebuje już określonych danych albo kiedy wniesie Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania, może Pani/Pan także zażądać, aby przez określony, potrzebny czas (np. sprawdzenia poprawności danych lub dochodzenia roszczeń) Administrator nie dokonywał na danych żadnych operacji, a jedynie je przechowywał;

  1. ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

  2. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać wobec Pani/Pana żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na Pani/Pana sytuację.

  3. Profilowanie danych osobowych polega na przetwarzaniu Pani/Pana danych (również w sposób zautomatyzowany), poprzez wykorzystywanie ich do oceny niektórych informacji o Pani/Panu, w szczególności do analizy lub prognozy osobistych preferencji oraz zainteresowań.

  1. podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy z Administratorem. Jest Pani/Pan zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości świadczenia usług przez Administratora.

  2. Osobą kontaktową w sprawach ochrony danych osobowych w Farmacja.net Sp. z o. o. jest Inspektor Ochrony Danych dostępny pod adresem e-mail: iod@farmacja.net.

Instalowanie cookies itp. na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików.

Na naszych stronach internetowych używamy technologii, takich jak pliki cookie i podobne służących do zbierania i przetwarzania danych eksploatacyjnych w celu personalizowania udostępnianych treści i reklam oraza analizowania ruchu na naszych stronach. Te pliki cookie pomagają poprawić jakość treści reklamowych na stronach. Dzięki tym technologiom możemy zapiewnić Ci lepszą obsługę poprzez serwowanie reklam lepiej dopasowanych do Twoich preferencji.

Nasi zaufani partnerzy to:

Facebook Ireland Limited – prowadzenie kampani remarektingowych i mierzenie ich efektywności – Irlandia (EOG)

Google Ireland Limited (Google Adwords, DoubleClick Ad Exchange, DoubleClick for Publishers Small Business) – zarządzanie kampaniami reklamowymi, ich analiza i pomiary ruchu na stronach Serwisu – Irlandia (EOG)

Google Incorporated (Google Analytics, Google Cloud Platform, GSuit, Google Optimize, Google Tag Manager, Google Data Studio) – obsługa kampanii reklamowych, analizowanie ruchu na stronach Serwisu i obsługa poczty firmowej, analiza sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika – USA (poza EOG)

Comvision sp. z o. o. – wysyłanie informacji marketingowych dotyczących Serwisu – Polska (EOG)

Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu farmacja.pl jest możliwy dla osób uprawnionych do wystawiania recept lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Ustawienia zaawansowane Wstecz